Jak przygotować stoisko na targi?

Aktualności 10 czerwca 2021

Targi branżowe to dla wielu firm szansa na zdobycie nowych klientów i nawiązanie wartościowych kontaktów na rynku. Wielu przedsiębiorców decyduje się na udział w takich targach nawet kilka razy w roku. Obecność na targach to dla firmy często jednak spory wydatek. To, czy udział firmy w targach okaże się sukcesem i zwróci się z nawiązką, zależy częściowo od tego, jak będzie prezentowało się jej stoisko. Sprawdziliśmy więc, jak przygotować stoisko na targi i co jest najważniejsze w jego organizacji.

Zabudowa stoiska na targi – o czym pamiętać?

 
Podstawą każdego stoiska na targi jest oczywiście odpowiednia zabudowa. Kluczowe jest tu bezpieczeństwo oraz trwałość stoiska na targi. Wiele zależy od tego, czy projektujemy stoisko na targi przeznaczone tylko na jedną imprezę, czy też chcemy stworzyć sobie uniwersalny zestaw do wykorzystania przy okazji różnych eventów. W tym drugim przypadku, przy projektowaniu warto wziąć pod uwagę to, aby zabudowa był uniwersalna i abyśmy mogli, chociaż częściowo wykorzystać ją na różnych imprezach. Idealnym rozwiązaniem jest modułowa zabudowa na targi, którą będziemy mogli dopasować do wykupionej na danej imprezie przestrzeni. Niezwykle istotne są również kwestie wizualne. W końcu stoisko na targach jest wizytówką naszej firmy i powinno zachęcać potencjalnych klientów czy kontrahentów do jego odwiedzenia. 
 
Dużą rolę odgrywa również to, gdzie będzie znajdowało się nasze stanowisko na hali targowej. Najbardziej atrakcyjne są oczywiście stoiska typu wyspa, do których odwiedzający dostęp mają z każdej strony. Tego rodzaju lokalizacje należą jednak najczęściej do najdroższych. Najmniejszą popularnością cieszą się niewielkie stoiska wciśnięte pomiędzy inne powierzchnie wystawowe. Dostęp do takiego stoiska możliwy jest tylko i wyłącznie od frontu, co sprawia, że jest ono trudno dostępne, mało widoczne i mogą tworzyć się przed nim kolejki.
 

Przygotowanie stoiska targowego

 
Ważnym elementem przygotowania stoiska na targi jest również wyraźne wyeksponowanie logo naszej firmy. Logo powinno być odpowiednio duże i atrakcyjnie wykonane. Kolorystyka i styl całego naszego stoiska na targi powinna nawiązywać do logo firmy. Do jego wyeksponowania możemy wykorzystać na przykład specjalne podświetlenie. Wiele firm decyduje się również na prezentację logo firmy na multimedialnych ekranach. Jest to rozwiązanie nieco droższe, ma jednak sporo zalet. Na ekranie poza samym logo możemy wyświetlać również inne materiały promocyjne, prezentacje naszych produktów itp. 
 
Poza samym stoiskiem na targi i odpowiednią ekspozycją logo musimy zadbać również o szereg innych drobiazgów, związanych z promocją firmy na targach. Mamy tu na myśli takie akcesoria jak, chociażby stojaki na ulotki czy flipcharty. Z kolei pracownicy obsługujący stoisko firmy na targach powinni posiadać dobrze widoczne identyfikatory. Dzięki temu osoby odwiedzające nasze stoisko nie będą miały wątpliwości do kogo zwrócić się z ewentualnymi pytaniami.
 
Podsumowując, na prawie każdym stoisku targowym przydadzą się takie akcesoria jak:
 
  • ulotki i katalogi firmy,
  • wizytówki,
  • spersonalizowane gadżety dla klientów,
  • bannery promocyjne i tak zwane roll-upy,
  • stojaki na ulotki i katalogi, holder itd.
 

Prezentacja firmy na targach


Obecność firmy na targach opiera się często w dużej mierze na takiej działalności jak prezentacje i szkolenia, prowadzone dla potencjalnych klientów czy kontrahentów. Planując stoisko na targach, warto więc pamiętać również o takim takich elementach jak akcesoria prezentacyjne. Poza wspomnianymi już wcześniej stojakami na ulotki czy katalogi są to też różnego rodzaju samoprzylepne lub magnetyczne ramki, wskaźniki laserowe, holdery itp. Wybierając tego rodzaju akcesoria najlepiej postawić na dobrej jakości trwałe produkty, które będzie można wykorzystać na więcej niż jednym evencie. Nie trzeba chyba mówić, że przełoży się to na oszczędności dla firmy i zmniejszy wydatki, jakie ponosimy w związku z obecnością naszego przedsiębiorstwa na targach.
 
Przeczytaj także:
Organizacja pracy biurowej. Jak wprowadzić ład do biura?
Zakupy do biura – gdzie je zrobić?
Jaką wybrać niszczarkę? Wszystko, co musisz wiedzieć o niszczarkach dokumentów